loading...
وبلاگ دانشجویان hit ارومیه.ورودی مهر92
hiiii

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 48 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (5)

سلام بچه های گل

به  عنوان مدیر  جدید وبلاگ اولا نهایت تشکر رو از مژده جان و اقای حمزه زاده ی عزیز دارم  و از طرف همه  بابت زحماتشون ممنونم دوما این پست جدید رو خدمت  خودم و اقای محمودیان تبریک عرض میکنم:) امید وارم اوقات خوبی رو با هم داشته باشیم لطفا همگی هوای وبلاگ رو داشته باشیم

 

 

                                                                                                      با تشکر سارا خمپاره :)

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 43 چهارشنبه 04 دی 1392 نظرات (2)

سلام خدمت همه ی دانشجوها و همکلاسیای گل گلاب...امیدوارم در این ایام نزدیک به امتحانات حالتون خوب باشه(هر چند میدونم نیست)... متاسفانه هر چی زور زدیم نشد تاریخ امتحانات رو تغییر بدیم ولی بهتره چون زودتر راحت میشیم...با ارزوی موفقیت برای تک تک شماهااا در امتحانات ترم و امتحانات زندگیتون ...این گلام تقدیم به شما گلا....

 سلام خدمت همه ی دانشجوای گل و دوس داشتنیقلب ...امروز درسته 17 آذره ولی این درس بی شعورزبان که نمیذاره بیایم اینترنت و به وبلاگمون سر بزنیم . وظیفه دونستم که به همگیتون روز دانشجو رو تبریک بگم دلقک امیدوارم همیشه تو زندگیتون موفق باشید و پله های ترقی رو یکی یکی بالا برید و طی بکشیدنیشخند دیروزتون مبارکمژه

 

 

ث

صفایی ندارد ارسطو شدن

خوشا پر کشیدن پرستو شدن

تو که پر نداری پرستو شوی

بنشین درس بخون تا ارسطو شوی!

روز دانشجو بر ارسطو های آینده ایران مبارک

 

 

 

با سلام خدمت کاربران گرامی و اعضای وبلاگ

ازتون تشکر میکنیم که این مدت تو وبلاگ فعالیت داشتید و مطالب جالب و موثر گذاشتید.

هر انتقادی که راجب وبلاگ دارید و میتونید با کادر مدیریت در میون بذارید تا بتونیم وبلاگمونو هر روز بهتر از روز قبل کنیم

میخوایم صندلی داااااااغ بذاریم ...از همتون میخوایم که نظر بدید و بگید که کی اول نفر رو صندلی بشینه...لطفا نظراتتونم با اسم خودتون بذارید

 

بازم از همتون ممنون....این گلام تقدیم به همتون که گلید...ب

این قضیه میگن واقعیت داره و توی مشهد اتفاق افتاده
مسافرکش بدون مسافر داشته میرفته یهو کنار خیابون یه مسافر مرد با قیافه ی مذهبی میبینه کنار میزنه سوارش میکنه و مسافر صندلی جلو میشینه یه دقیقه بعد مسافر از راننده تاکسی میپرسه :آقا منو میشناسی ؟
راننده میگه : نه
 یهو راننده واسه یه مسافر خانوم که دست تکون میده نگه میداره و خانومه عقب میشینه مسافر مرد از راننده دوباره میپرسه منو میشناسی؟
راننده میگه : نه. شما ؟
مسافر مرد میگه : من عزرائیلم راننده میگه : برو بابا اُسکول گیر آوردی؟

یهو خانومه از عقب به راننده میگه :ببخشید آقا شما دارین با کی حرف میزنین؟
 راننده تا اینو میشنوه ترمز میزنه و از ترس فرار میکنه.

بعد زنه و مرده با هم ماشینو میدزدن نیشخندنیشخندنیشخند

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 44 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

http://apps.who.int/classifications/icd10/browse/2010/en/

 

اینم سایتی که استادپاکدل بهمون داد نیشخند که راجب یه بیماری توش بنویسیم و تو این سایت به ثبت برسونیم عینکبعدش بهمون نمره عطا میکند...بغل...انقد این کار راحته...انقد سایتش خواناس ...دروغگو حتما سر بزنید..

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 206 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

آی تی + پزشکی

رشــد روزافزون صــنايع ارتباطي ، مخابراتي و انفورماتيكي ، هر روز دنيا را با انقلابي جـديد مـواجه مي كند . انقلاب فن آوري اطلاعات و ارتباطات در كليه بخش هاي اقتصادي ، اجتماعي ، سياسي و امنيتي كشورها تاثيراتي قابل توجه بر جاي گذاشته است . با توسعه اين فن آوري در بخش پزشكي ، به دنبال تحول عظيمي در نظام ارائه خدمات بهداشتي و درماني مي باشيم و يكي از مهمترين حوزه هاي كـاربرد فن آوري اطلاعـات ، حوزة بهداشـت و درماني مي باشد .فن آوري اطلاعات از روش هاي متعددي مي تواند به اين حوزه كمك نمايد . شــبكه هاي اطـلاع رساني بهداشـت ، شبكه هاي پزشكي از راه دور ، شــبكه هاي همكـاري علمي پزشكي ، تجهيزات هوشمند پزشــكيار و پرونده الكترونيكي بيمار نمونه هـــــايي از كاربرد فن آوري اطلاعات در بهداشـت و درمان هســتند .

در حوزه بهداشـت و درمان شـــرايط به گونه اي اســت كه پزشـكان بيشــتر تمايل دارند در شـــهرهاي بزرگ زندگي نمايند در حالي كه مناطق محروم نياز بيشـــتري به آنها دارند ، همچنين پراكندگي اطلاعات بيماران و عدم دســترسي به ســـوابق آنها و ضـعف در همكاري بين پزشكان متخصـص و عمومي نمونه هايي از مشــکلات سيســتم بهداشت و درمان كشــور هســــتند كه از طريق توســـعه فن آوري اطلاعات در اين بخش قابل حل هستند .
ادامه دارد....

كاربرد فن آروي اطلاعات در پزشكي
دنياي جديد متحول كننده مفاهيم گذشته و زاينده مفاهيم جديدي مي باشد كه در آينده اي نزديك شكل واقعي به خود خواهد گرفت . آشنايي و به كارگيري اين مباحث ، جايگاه كشورها را در صحنه رقابت هاي سياستي و اقتصادي بهبود خواهد بخشيد و از آنجا كه تامين سلامت اجتماع و برنامه ريزي براي بهداشت بر عهده حكومت ها است ، كشورها با به كارگيري ابزارهاي جديد و آشنايي با مفاهيم جديد اين حوزه زمينه اي جهت كاهش هزينه ها و افزايش كيفي و كمي ارائه خدمات ، فراهم مي آورند . در عصر حاضر سيستم هاي اطلاعاتي و ارتباطي عرصه اي براي ارائه خدمات درماني و بهداشتي فراهم آورده اند كه ديگر ارائه اين خدمات نيازمند محدود شدن در مكان هاي خاص و ثابتي نيست ، همانگونه كه در آينده اي نزديك توسعه ابزارهاي ارتباطي امكان ارائه خدمات درماني اوليه راحتي در محل زندگي افراد هم فراهم خواهد آورد كه اين موضوع زمينه ساز مفهوم جديدي چون مراقبت خانگي خواهد شد .
صنعت انفورماتيك و لزوم توسعه آن
انفورماتيك پزشكي را حوزه كاربردي فن آوري اطلاعات و ارتباطات در پزشكي مي توان تعريف كرد ، و به توليد و خدمات فن آوري اطلاعات در حوزه خدمات بهداشتي و درماني صنعت انفورماتيك پزشكي اطلاق مي شود . جهت توسعه اين صنعت در داخل كشور نيازمند برنامه ريزي بر اساس فرصت ها و تهديد هاي سر راه و نقاط قوت وضعف خود هستيم . گروهي از موانع عمده و مشهودي كه در سر راه توسعه به حساب مي آيند ، اثر پذير از عواملي هستند كه مربوط به فضاي بيرون از كشور بوده و مديريت آنها كارآساني نيست. تعدادي از اين موانع و چالش ها را در زير بيان مي كنيم :
1- سرمايه گذاري وسيع كشورهاي پيشرفته و رقابت شديد بين آنها باعث كاهش عمر فن آوري در اين عرصه شده و رقابت را سنگين تر كرده است .

2-  به دليل درخواســت بـازار داخـلي با استفاده از پيشرفته ترين محصولات دنيا در ارائه خدمات درماني ، ارائه محصولات در اين عرصه نيازمند توليد محصولاتي در سطح استانداردهاي جهاني است .
علاوه بر موارد فوق صــنعت انفورماتيك بصورت عام داراي ويژگي هايي است كه كشــورهاي دنيا را ترغيب به سرمايه گذاري در اين بخش كرده است . صنعت انفورماتيك پزشـكي شـامل سه بخش نرم افزار و ســـخت افزار و خدمات درحوزه پزشـكي است . دراين ميان قسمت نرم افزار جايگاه ويژه اي جهت سرمايه گذاري دارد . همچنين حوزه هايي از انفورماتيك پزشكي چون كاربرد هوش مصنوعي در پزشكي ، خدمات پزشكي از راه دور به دليل در مرحله تحقيق بودن، زمينه خوبي براي برنامه ريزي و سرمايه گذاري در ارائه محصول در آن بخش خواهند بود

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 108 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (8)

این یک تست هوش بسیار جالب است. شما باید بتوانید در این تصویر صورت یک مرد را بیابید. پزشکان معتقدند اگر بتوانید در عکس زیر ظرف 3 ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه پیدا کنید، نیمکره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین 3 ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل می کند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آن را پیدا کنید،پیشنهاد می شود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر شود.(این تصویر چهره مردی واقعی است.)

جام نیوزز
مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 35 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

گرایش

گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی در ایران

دوره کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات پزشکی به عنوان گرایش جدید از رشته مهندسی پزشکی پیشنهاد شده‌است. ضرورت وجود اطلاع رسانی پزشکی در حوزه پزشکی در دهه‌های گذشته از عوامل مهم در توجیه فناوری اطلاعات به عنوان یک رشته کاربردی مهم در دهه اخیر بوده‌است. نظر به گسترش سریع حوزه فناوری اطلاعات مدیریت در این حوزه اهمیت روزافزونی یافته‌است. فناوری اطلاعات پزشکی هم اکنون از زمینه‌های مهم فناوری اطلاعات است و طبیعتاْ مدیریت فناوری اطلاعات در این حوزه اهمیت زیادی دارد.

مدیران:هیوامحمودیان وساراچناره بازدید : 42 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (1)

 

متخصصین IT در علوم پزشکی چه کاری انجام می دهند و عملا در 

چگونه جاهایی مشغول به کار می شوند؟؟

هر چند رشته های فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی رشته های جدیدی در کشور محسوب می شوند، انتظار می رود که در آینده و با رشد روز افزون استفاده از فناوری اطلاعات در سیستم های سلامت، نیاز به متخصصین این رشته ها روز به روز بیشتر و بیشتر گردد.

متخصصین IT در حوزه سلامت میتوانند در سه بخش مشغول به کار شوند:

1- دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، به عنوان:

a. اعضاء هیئت علمی برای آموزش تخصصی در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترای تخصصی فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی و نیز تحقیق و پژوهش در شاخه های مرتبط

b. به عنوان مدیران فناوری اطلاعات سلامت

c. راه اندازی شرکت های دانش بنیان به منظور:

  • طراحی استاندارد های اطلاعات سلامت
  • مدلسازی و طراحی فرآیند های بالینی - کاری
  • طراحی نرم افزار های مرتبط با اطلاعات سلامت


d.
مدیریت طراحی، اجراء، ارزیابی و پشتیبانی پروژه های مرتبط بافناوری اطلاعات در علوم پزشکی

    • سیستم های پرونده الکترونیک سلامت، 
    • سیستم های کمک تشخیصی پزشکی، 
    • سیستم های رجیستری سلامت برای اکتشاف دانش پزشکی
    • سیستم های پزشکی از راه دور

2- سازمان ها و مراکز دولتی حوزه سلامت، به عنوان:

a. مدیران فناوری اطلاعات سلامت بیمارستان ها و سازمان ها

b. طراحان سیستم های اطلاعات سلامت

c. مشاورین تخصصی در زمینه انتخاب، اجرا، و یا ارزیابی سیستم ها و نرم افزار های اطلاعات سلامت

3- بخش خصوصی، به عنوان:

a. راه اندازی شرکت های طراحی سیستم های تجاری اطلاعات سلامت، مانند سیستم های پرونده الکترونیک بیمارستانی، سیستم های مدیریت اطلاعات مطب ها و کلینیک ها،سیستم های پزشکی از راه دور ،سیستم های کمک تشخیصی رومیزی، و ...

b. راه اندازی شرکت های مشاوره در زمینه های مرتبط با انفورماتیک پزشکی

 

درباره ما
Profile Pic
همیشه آخر هر چیز خوب میشود.اگر نشد بدان هنوز آخر آن نرسیده. سلام به همه ب اونایی که به اینجا سر میزنن...چه دانشجو چه غیر دانشجو...ازینکه به وبلاگ ما سر زدید مچکرم.امیدوارم لحظات مفید و خوبی رو اینجا بگذرونید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    HIT
     

     کارشناسی پیوسته فناوری اطلاعات سلامت (Health Information Technology) رشته جدیدی است که هدف آن تربیت افراد متخصصی است که قادر باشند مدیریت بخش فناوری اطلاعات سلامت را در کلیه موسسات ارایه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به عهده گرفته و در زمینه ایجاد و اداره سیستم های اطلاعات سلامت با استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی ایفای نقش نمایند.


    byyy

    آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 464
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 125
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 923
  • بازدید کلی : 18,406
  • کدهای اختصاصی